Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

donderdag 11 februari 2010

3 maanden en 9 maanden


Afgelopen dinsdag was het alweer 3 maanden geleden dat we Neo in onze armen kregen. Wat een moment was dat. Wat is er ook alweer veel veranderd in die 3 maanden. Neo is 3 maanden ouder geworden en sinds zaterdag 9 maanden oud. Ze kan al zo veel meer als toen. En wat zijn we al vertrouwd geraakt met elkaar. We kunnen Neo echt niet meer weg denken uit ons leventje. We genieten heel erg van elkaar hoewel er ook wel dingetjes zijn die wat moeilijker zijn.
Sinds vorige week werk ik (Karin) ook weer. De eerst 2 maanden maar 2 middagen per week. Neo gaat één middag naar haar oma (en soms opa, als hij liever bij zijn kleindochter is dan dat hij werkt :-))Dat gaat nu heel erg goed. Neo kan daar nu lekker slapen. Op dinsdagmiddag is Samuel thuis. Dat is voor de papa-kind band ook erg goed. Papa komt alleen nog niet zo heel erg aan werken toe maar gelukkig kan hij dat 's avonds wel inhalen.
De laatste twee weken hangt Neo erg aan haar mama en dat is voor papa niet altijd leuk. Ze huilt vaak als mama even weg loopt naar de keuken of naar boven. Als ik dan weer terug kom is het meteen weer goed. Helaas doet ze dit ook als papa wel in de buurt is. Dit zal wel weer een fase zijn waar we samen doorheen moeten. Gelukkig kan Neo ook nog steeds heel gek doen met haar papa. Lachen, gieren, brullen (lees schaterlachen). Wat een volume zit er in dat kleine ding. Hoewel klein. Ze is flink gegroeid de laatste tijd. Maat 74 wordt alweer te klein.
Het kruipen gaat tegenwoordig behoorlijk rap. Als je even niet oplet zit mevrouw alweer in de keuken. Ze gaat ook echt overal aan staan en probeert al op iets laags te klimmen maar dat lukt toch nog niet.
Het is een heerlijk meidje. Ze lacht veel. Ze vindt het geweldig leuk om in de kamer op ontdekking uit te gaan maar daarom is het in de box niet meer zo leuk. Ze gaat nu snel huilen omdat ze er weer uit wil. Maar ja mama vindt de box nog veel te handig en veilig dus daar zal ze toch nog gewoon elke dag even in moeten.


Afgelopen weekend heb ik voor het eerst allemaal (18) vlechtjes gemaakt in Neo haar haar. Het lukte goed. Ik heb het in 2 etappes gedaan en dat werkte. Ik denk dat ik er in het totaal een uur mee bezig ben geweest. Het staat erg leuk vind ik. Voor herhaling vatbaar. Best handig dat je dan een paar dagen haar haar niet hoeft te kammen:-)


Zondag wordt Neo bij ons in de gemeente (kerk) opgedragen. We zien er erg naar uit. Opdragen betekent dat we Neo aan de gemeente voorstellen/laten zien. Neo is een lid van de gemeente en we zijn allemaal verantwoordelijk voor elkaar. En daarbij vragen we samen met de hele gemeente Gods zegen over Neo's leven. Hiermee laten we ook zien dat we God heel dankbaar zijn dat we Neo mochten ontvangen en dat we haar in Zijn Liefde zullen opvoeden.

Tot de volgende keer maar weer.

Zit toch in de afrikaanse genen, lekker trommelen


Made bij de mama van Neo


P.S.
We zijn best benieuwd of onze site nog veel gelezen wordt. Jullie mogen gerust wat van je laten horen/zien. En doen jullie Anne een plezier en zorg ervoor dat ze niet weer de eerste reactie moet schrijven, dat vindt ze zo vervelend :-)

15 opmerkingen:

Anoniem zei

hahahaha....nou bij deze dan!
Ik ben een trouwe lezer hoor!!
Dus lekker door blijven posten en foto's erop zetten, we genieten enorm mee hier van jullie mooie gezin.
xx Jet

Anoniem zei

Jammer...ik ben niet de eerste!
Een fijne dienst zondag!
Enneh wat mij betreft, blijf lekker doorgaan met plaatsen van berichtjes en foto's. Het is iedere keer weer meegenieten.
Groetjes, Elizabeth

Anoniem zei

Volgens mij wordt de site goed gelezen want er zijn me er al 2 voor!
Erg leuk al die updates over jullie prachtige dochter.
Fijn dat het werken zo goed gaat, zo met 2 middagen.
Zondag een goede dienst gewenst.

Groetjes Erna

Anoniem zei

Ga vooral door met de updates, het is erg leuk en herkenbaar om te lezen.
Mooie vlechtjes in het haar van jullie meid, en dat ze zo lekker groeit heeft ook een voordeel, dan kan je lekker weer winkelen.

Een gezegende dienst gewenst zondag.

Groetjes Helena

Anoniem zei

Grappig,de berichtjes stromen binnen he? Er word dus nog veel meegelezen hier! Leuk hoor die vlechtjes, wat veel!! Marline heeft nog niet zo'n bos met haar, achterop begint het net een beetje dicht te groeien maar bovenop gelukkig wel, dus een paar leuke staartjes kan ze wel! Wat zie ik, loopt Neo daar al achter de loopauto?? Marline heeft dezelfde en begon er zaterdag net achter te lopen maar daarna durfde ze het niet meer. Ze is nu 14 maand, gaat echt hard he? Geniet ze van julli e ook zo vrolijke dochter!! Een goede dienst toegewenst zondag!

Groetjes Wilma (yahoo)

Anoniem zei

... je vraagt je af of de blog nog gelezen wordt??
Ik moet bekennen dat ik vaker check, dan dat jij kunt bijschrijven, hahaha.
Blijven schrijven... je kunt er straks zo een boek van laten afdrukken :-)

Groetjes,
Jolande

Anoniem zei

Hey hallo,

Jullie moeten zeker niet stoppen met de site, kijk er elke werkdag wel even op. Leuk om de nieuwe verhalen te lezen en foto's te bekijken! Vooral doorgaan dus!!

Wat zijn de vlechtjes mooi geworden, staat haar echt superleuk! Mooi dat het ook goed wou lukken, ze moet toch best wel een tijdje stil zitten, vandaar ook de twee etappes natuurlijk ;-)

Hoe vind je het om weer aan het werk te zijn? Best wel wennen he, maar vast ook best wel weer lekker om even wat anders te doen. Succes weer!

Nou, prettig weekend en een fijne dienst zondag!

Groetjes Margreet van Herk

Anoniem zei

Waag een poging om een berichtje achter te laten...Ook al hebben we elkaar een tijdje niet meer gezien/gesproken kijk ik regelmatig sinds ik jullie blog ontdekt heb...zag zelf een fotootje samen met Sharona (super schattig!) Ik geniet echt van jullie verhalen en jullie zo te zien stralen op de foto's!!!
God bless you ...
Groetjes van Anne, Jerry & kids

Anoniem zei

Regelmatig lees ik even hoe het nu met jullie thuis gaat! Leuk om te lezen en te zien hoe het gaat.
Wat zien de haartjes van Neo er goed uit. Knap gedaan hoor.
Een hele fijne dienst zondag, geniet van dit bijzondere moment.
Groetjes Lotje (yahoo)

Anoniem zei

van schrik durft Anne niks meer te plaatsen :P

xx Jet

Anoniem zei

Nou ik kijk iets minder trouw, maar wel regelmatig. Dus blijven schrijven en fotootjes plaatsen van jullie mooie dame.
Was laatst gezellig, voor herhaling vatbaar.
Liefs, Rianne

Anoniem zei

Hoi Hoi
Wat een leuke foto's en een mooi verhaal weer. Leuk om zo op de hoogte te blijven. De dienst van gisteren was erg bijzonder. Zelfs Jonathan vond het verhaal van Samuel het mooiste van de dienst
:-) Gr. Teunine en fam.

Anoniem zei

owwwwwwww wat erg, dat ik deze nou toch gemist heb :-) en nog wel zo'n leuk lang bericht. Maar ik ben weer helemaal bij hoor, en als het goed is zie ik jou vanavond bij de F.!
Ik vind neo nog steeds geweldig ! - bij 9 maanden gaan er meer bebies trouwens aan mama hangen, is juist een prima teken: ze is goed gehecht!! juist iets om dankbaar voor te zijn, echt waar.
zucht, ik kan het niet laten weer met wijze raad te komen, blehh - komt denk ik omdat ik 45 ben geworden. (Ja, idd, dat zou je niet zeggen :-))

baal ervan dat ik er niet bij kon zijn zondag, maar ik heb een uitgebreid verslag gekregen van jc

dahag! Anne - zo heeeerlijk om niet meer op nr 1 te staan!

Anoniem zei

Hoi Karin, Samuël en Neo,

Ik hou ook al enige tijd jullie blog bij. Erg fijn om te lezen hoe goed het met jullie gaat.
Groetjes Rebekka (numerando)

Anoniem zei

Hey!
Nou, ik volg jullie ook nog hoor!
Leuke foto's weer, de verhalen krijg ik wel mondeling!
Liefs Diane